تعامل با ارگان‌هاي بين المللي به حمايت از هنرمندان مي‌آيد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، مدير کل توسعه و ترويج معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در نشست گروه اين معاونت با مدير کل دفتر فقر زدايي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي تصريح کرد: فعاليت‌هاي اين اداره کل بر ترويج صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در ارتباط ميان سازمان‌ها و نهادهاي مختلف قرار گرفته است.

ساسان قاسمي ادامه داد: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي بخش روابط بين الملل را به تازگي فعال کرده که تعامل با ارگان‌هاي فرهنگي خارج از کشور را راحت تر کرده است.

وي با اشاره به اينکه ارتباط با ارگان‌ها و نهادهاي خارج از کشور يا از طريق ايرانيان خارج از کشور است و يا توسط دولت امکان پذير مي‌شود، اظهار داشت: اين ارتباط در تعامل با وزارت رفاه و مددجويان سازمان بهزيستي راه گشا خواهد بود.

مدير کل توسعه و ترويج اين معاونت تصريح کرد: هر گونه پيگيري در خصوص عقد تفاهم‌نامه همکاري ميان طرفين توسط اداره کل توسعه و ترويج امکان پذير مي‌شود.

مدير کل حفظ و احياء اين معاونت نيز با بيان اينکه بيش از 2 ميليون نفر شاغل مستقيم صنايع‌دستي در کشورمان فعاليت مي‌کنند، گفت:‌ از اين تعداد بخش قابل توجهي در روستاها شاغل هستند.

يحيي رحمتي در ادامه اظهار داشت: روستاييان فعال در بخش کشاورزي در فصول سرد به نقاط شهري مهاجرت مي‌کنند که اين موضوع با مشکلات بيکاري ارتباط تنگاتنگي دارد.

وي با تأکيد بر اينکه صنايع‌دستي قابليت‌هاي بسياري براي رفع بيکاري دارد، افزود: فرهنگسازي لازم براي اشتغال روستاييان در فصل سرما به توليد صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي بخشي از مشکلات بيکاري را حل مي‌کند.

اين مقام مسئول اضافه کرد: صنايع‌دستي قابليت‌هاي توليد را به دليل مواد اوليه قابل دسترس در تمام نقاط کشور دارد که اين قابليت در هيچ صنعت ديگري ديده نمي‌شود.

مدير کل حفظ و احياء‌ معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي خاطرنشان کرد: مواد اوليه قابل دسترس و ارزان قيمت و امکان اشتغال خانگي براي اين توليدات پرداختن به آن‌ها را در هر شرايطي فراهم مي‌کند./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388081040